Organisasjonsplanen i norsk restaurantskole gjenspeiler at skolen skal ha sterkt faglig fokus, både i praktiske og teoretiske fag.

Lærere i allmennfag skal delta i den praktiske undervisningen, slik at vi driver yrkesdifferensiert undervisning. Elevene skal drive sitt eget kjøkken og sin egen restaurant for å gi elevene nødvendig praktisk erfaring. Dette vil skje i form av gjestespill fra besøkende fagfolk. I tillegg til restaurantdriften og  gjestespill vil elevene være ute i bedrifter under utdanningsløpet.

Organisasjon: Norsk Restaurantskole:

• Daglig leder med pedagogisk bakgrunn. –  Krav til daglig leders kompetanse er: Fagbrev innen kokk- eller servitørfag, yrkesfaglærerutdanning eller tilsvarende, for eksempel arbeidserfaring som leder eller mellomleder i bransjen i minimum 5 år.
  • Styret
  • Lærere i fellesfag inn i programfagene som jobber parallelt med kjøkkensjefen og restaurantsjefen. Krav til lærere i fellesfag er: pedagogisk utdanning og interesse for mat og drikke.
  • Kjøkkensjef
  • Restaurantsjef