Endelig er videregående skole i Oslo tilbake på gult nivå under corona-krisen, og vi kan få mer aktivitet på skolen. Dessverre hindrer fortsatt situasjonen mye vi gjerne skulle gjort. Vi kan foreløpig ikke ha åpen restaurant og elevenes utplassering og praksis i bedrifter og restauranter er heller ikke mulig. Derfor begynner vi nå å selge middagskasser hver fredag som en del av våre elever sin praktiske trening.

Hver uke får elevene i VG2 i oppgave å sette opp en meny ut fra hovedråvarer gitt av vår kokkelærer Jon Erik. De må selv komponere 3-retter som vi produserer og selger. Middagskassene bestilles i vår nettbutikk http://restaurantbutikken.no/ og hentes på skolen. Bestillingen må gjøres i nettbutikken senest tirsdag samme uke og maten hentes hos oss på fredag mellom 12:00 og 18:00.

Første middagskasse blir fredag 5. mars (uken etter vinterferien) og må bestilles før 2. mars kl. 18:00.

Middagskassene vil være en uvurderlig trening for våre elever som skal ut i læretid fra sommeren og vi håper det kan lage en super helg for alle som er med å støtter vårt arbeid med å kjøpe middagskasser.

Da sier vi bare: Bon appétit!